Alla inlägg den 2 november 2018

Av carita berg - 2 november 2018 09:25

... veckan på lian är nu gjord. Trodde verkligen inte att det var så mycket olika saker att göra på Akuten. 

Det är ju verkilen inte bara att svara i telefon o be patienter sitta ner i väntrummet..

Man ska skriva in remissvar/bekräftelser, skicka vidare provsvar till olika avdelningar, ta bort bevakningar, hänvisa patienter vidare, svara i telefon m.m Det tar nog lite tid att lära sig allt, men jag tycker nog jag har lite kläm på det ändå. Det endsa jag inte gjort är att svara i telefon. 


Jag tycker verkligen att det är roligt. Alla är så snälla och tålmodiga med mej o mina 1000 frågor.

När man är sekreterare får man även gå på larm i akutrummet. Där står man med alla läkare, ssk o ibland uskor o knappar in information om patienten, skickar remisser osv. Det är fascinerande att se hur alla där inne samarbetar och hur skärpta alla är. 


Jag gillar tempot, att ha olika arbetsuppgfter och att alla liksom arbetar som ett team.

Idag fick jag ledigt för att jag lärt mej så fort och varit duktig, haha, det känns bra. Ledig för att jag ju ska jobba min helg nu och det könns skönt att kunna vila lite innan nattpassen på hemmet.


Hoppas ni alla får en fin helg o var nu rädda om varandra.

Puss & kram.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards