Alla inlägg under augusti 2018

Av carita berg - 30 augusti 2018 12:19

... med en "ledig" dag.
Hunnit med en del på förmiddsgen här. Skulle nu sätta mej o öva på tangentbordsttäning..
Men datorn är såå seg o hackar hela tiden.
Nåja dags att formatera om den.
Men de tar ju sån tid!
Får väl försöka öva in läxan från igår istället.
Det är så många ord och begrepp som ska läras in. Hjärnan är fullmatad med alla nya intryck. Känns skönt att använda den igen. Hahaha

Hösten är även kommen. Så skönt.
Idag ska det vräka ner regn hela dagen. Passar mej alldeles utmärkt. Det positiva är mörkret. Jag älskar det.

Ljudet vid Tobias är tänt o i detta ruggiga så syns det. Jag går här o småpratar med honom. Ibland kommer stilla tårar som trillar ner utför min kind.
Sorg tar tid men tar aldrig slut. Men jag hoppas verkligen att den blir lättare att leva med.

Kram på er alla. Var rädda om er.

Av carita berg - 27 augusti 2018 19:35

... springer så fort iväg..

Skolan är toppen! Som jag trivs.
Läxor lite varje dag tycker jag. Latin o andra konstiga ord som ska läras in.
Kaffet ska drickas o tåget ska hinnas med. Slutat tidigare 2 dagar nu. Lycka kan tyckas.. men såklart så har tåget varit försenat just de 2 gångerna.

Nåja jag har ju egentligen ingen brådska så jag gnäller bara lite.

Nu tror jag iallafall att latinen sitter till imorgon. Så nu håller jag kväll.

Jaaa just det... en resa råkade visst bli bokad fast planen inte var så.
Får bli nudlar resten av året.

Avslutar med lite bilder från helgen.

Underbara barnbarnet var här en snabbis

Fredagen tillbringades med underbara Jullan.. den kvällen/natten var vi inte en dag över 25!

Av carita berg - 18 augusti 2018 12:12

.... tåget. Igen... Men denna gång till Helsinborg.

Ska vara glad o ha kul. Men idag är ingen bra dag.. Idag hade jag hellre legat under täcket. Tårar strömmar nerför mina redan randiga kinder. Blir påmind av mitt helvete bara jag ser mej omkring ..
Foto hemma, i telefonen.
Saker som är hans. Bilder på hans u derbara dotter som nu inte har någon pappa..

Det tar på kroppen att alltid le, försöka vara som vanligt bland folk.
Koncentrera sej på annat o återigen le.

Det är väl därför man rasar lite när man är ledig..

Ha en fin dag mina vänner o tack för att ni finns.

Av carita berg - 16 augusti 2018 18:20

... en slags trötthet jag inte känt På väldigt många år. Jag är inte bara trött i kroppen utan även i huvudet. Fullmatad med information o nya intryck.
På kvällarna går jag inte o lägger mej för att jag är uttråkad eller ledsen. Utan för att jag just är trött.

Snart har första veckan i skolan gått.
Jag älskar det!!jag är så övertygad om att jag gjort rätt trots att jag ibland sitter helt nollad o fattar ingenting.
Men man lär sej!
Jag känner ingen i klassen.. än.. Men alla är verkligen helt underbara människor som jag ser fram emot att lära känna på riktigt.
Vi kräks lite över vår långa lunchrast, lite över det vi inte förstår ( ja, jag är faktiskt inte ensam om det) o så skrattar vi.

Jag känner mej lite världsvan redan. Jag hittar tåg o buss som jag var så nervös över. Tack vare en i klassen som förbarmade sig över mej första dagen utan bil.

Som ni läser så trivs jag kanon!
När det är svårt känner jag Tobias piska min rygg uppifrån molnen.
Jag vill, jag kan, jag ska.

Ta hand om er. Det finns bara en av er.

Av carita berg - 13 augusti 2018 07:18

... tidigt av katterna. Så nu sitter jag bara här o väntar på att hoppa in i duschen.
Magen är full med fjärilar o jag är nog allt lite nervös.

Idag börjar ju mitt nya liv. Livet som student.
Tankarna är många..
Klarar jag av o plugga? Sitta stilla i en bänk dagarna igenom... kommer jag att vara äldst i klassen??
Det SKA bli ett JA på alla frågor.. utom möjligen den sista.

Väskan är packad och berlocken som är en hästsko hänger i pennskrinet.
Hästskon som jag fick förra året på min födelsedag av Tobias.
Han sa att dem skulle peppa mej för att söka min utbildning o bringa mej tur.
Jag tog hans ord på allvar, sökte o gjorde test trots att han nästan precis gått bort.
Jag klarade det o nu sitter jag här.
Att han har ett finger med i spelet tvekar jag inte om. Han är där o följer mej i mitt liv utan honom.

Av carita berg - 4 augusti 2018 07:08

.. veckan på jobbet avklarad.
Hett som i en bastu, fast det är ju klart värre för dom som jobbar på dagen.

Efter 3 nätter kunde jag inte låta bli att åka till havet direkt efter jobbet.
Så härligt i Åhus. Många bad o lite snack.
Blev mest ljudbok o försöka slumra lite.
Man blir lite groggy när man dygnar .

Väl hemma stupade jag i säng kl 18 o vaknade 12 h därefter.. Men de va de värt.

Måste ta vara på dagarna det går fort nu till hösten kommer. Men den är välkommen.
Är ganska nöjd efter denna värmen.

Veckan har som vanligt varit tuff känslomässigt. Ibland bara kommer sorgen som ett slag o tårar väller fram. Men det är väl så det är. Det är precis som jag ibland förstår att det är sant. Precis som hjärnan tar in allt på nytt.. allt som jag redan långt inne vet..

Var rädda om er.

Ovido - Quiz & Flashcards