Direktlänk till inlägg 30 juli 2020

Nu var det..

Av carita berg - 30 juli 2020 19:56

... ju jättelänge sen jag skrev på min blogg. Har ingen aning om jag saknat det eller om ni har saknat det.
Nåja jag känner faktiskt för en liten rad eller två idag.
Snart ett helt år sedan jag skrev sist. Mycket har hänt, men ändå ingenting.
Mitt liv ser i princip ut som precis för ett år sedan. Förutom att jag inte har Jörgen längre.. men vilken karl står ut med mig egentligen ?.
Jaja vissa är som gjorda för singellivet och jag trivs ganska bra med det.
Jag har lyckats ta examen! Jag en 50-årig kärring klarade det. Jag är så stolt över mig själv. Att klara av att plugga i just den fasen jag var i livet just då. Hade det inte varit för att Tobias såg till hade jag aldrig sökt så det skulle jag, om jag kunde, tacka honom för.
Efter 34 år på Högalidshemmet har jag numera fast tjänst på akutmottagningen och älskar det!
Det är min typ jobb med massor av olika administrativa uppgifter o saker att hålla reda på. Det finns dock en negativ grej och det är ju att man sitter ju mesta delen av dagen så allt har liksom blivit lite för fluffigt ? men som tur är det finns det ju bot för det också.
Bella, mitt älskade barnbarn har blivit stora tjejen, 8 år, och jag försöker träffa henne så ofta jag kan.
Hon är en tuff tjej, modig, framåt, omtänksam o helt enkelt det bästa som finns ?.
Idag har jag shoppat loss.. lite nya saker till hemmet är alltid roligt. Nu sitter jag här med massa tända ljus, nybadad efter en underbar massage med kaminen igång.. Det är ju ingen sommar precis.
Lite för kommer här från året som gått.

Kram på er ?

Sharm el shejk november 2019.

Julafton 2019.

Försenat födelsedagsfirande hos Mitha & Kentha.

Queen Machine med Mitha februari 2020.

Fina Kitty.

Vackra Bella ?

Midsommarafton hos familjen Brandt.

Fina Mitha midsommar 2020.

Härlig fest hos Hvornumarna ???

En gammal.bild som jag hittade i gömmorna på mig och Tobias, här 14 år ?

Kalas i Yngsjö. Tuff tjej på stranden ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carita berg - 2 augusti 2019 18:06

... har 8 veckor på akuten rusat iväg. Helt fantastiska, lärorika och roliga veckor. Jag har lärt mej mycket nytt och det känns lite trist att det snart är över. Skolan börjar snart och helgerna på gamla jobbet närmar sig. Ska bli kul o träffa jobb...

Av carita berg - 26 juni 2019 15:26


... varma härliga sommardagar. Fortfarande inte lagt mej efter jobbenatten. O ja jag är fri inatt. Måste njuta av solen. Så idag blev det middag ute med trevligt sällskap. Balkongen är alldeles för varm men försöket ändå lapa lite sol mellan varven h...

Av carita berg - 3 juni 2019 11:34

Sommar... sol... o lite ledighet innan allvaret börjar om 1 vecka. Då är det dags att börja jobba i Lund på akuten som sekreterare. Nervöst men spännande. Idag fick stranden ett besök av mej. Nästan helt ensam med min ljudbok o den härliga solen....

Av carita berg - 30 april 2019 21:43


Tuff dag. Vet inte varför... troligtvis för att jag druckit vin.. med vänner.. u derbara vänner som låter mig älta. Jag behöver älta. Trots att jag mår skit nu. Tittar igenom hans telefon.. för vilken tur i ordningen vet jag inte. Säker svar... f...

Av carita berg - 3 april 2019 17:59

... Så fort tiden går. Ser att jag inte skrivit något på länge. Ärligt talat så har jag inte haft en tanke på att blogga. Dagarna är just nu fulla med massor av hjärngympa. Är på min andra Lia-period på akuten i Lund. Det är jätteroligt. Men myck...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards