Alla inlägg under oktober 2017

Av carita berg - 30 oktober 2017 20:25

...roligaste helgen på länge är ny över.
Jag har skrattat så jag fått sexpack på magen o dansat så jag fått träningsvärk i benen.

Fredagen bjöd på party med massa härliga människor. God mat o dryck på Bishop.
Sen kväll o trött lördag.

Bara o pigga på sej för tjejfest på lördagen då det vankades Björket o 80 -90 tals fest med vännerna från 38 år tillbaka.
Massor med goda o tråkiga minnen kom upp under kvällen. Dock mest goda.
Kvällen med Basic Element blev kanon o slutade tidigt på morgonkvisten.

Kanonhelg!

Av carita berg - 24 oktober 2017 13:24

...bra nu...
Nu väntar jag bara på att något ska hända. Något tråkigt. Det har varit alldeles för bra sista tiden...
Jag är så pigg o glad. Bilen gick ju igenom besiktningen o idag har jag varit hos tandläkaren och det var bara positivt.
Att jobba går bra, visst har jag ont men inte som innan. Mina nära o kära mår bra.
Ja livet känns kanon!
En resa till soligare breddgrader är på gång inom några veckor och jag har en kanonhelg framför mej.
Var för tänker man då att NU måste nåt gå fel?? Nej jag får försöka tänka att min svåra del av livet kan innehålla positiva saker i längre perioder ändå.
Svårt men helt klart värt ett försök!

Ha det underbart allihopa!

Av carita berg - 21 oktober 2017 19:28

... Jag vet är när min son och mitt barnbarn mår bra. Det spelar ingen roll om jag är sjuk, fattig, arbetslös eller vad som helst.
Jag mår bäst när dom mår bra.

Idag lyste det som vanligt om min son när hans älskade dotter är hos honom.
Dom utstrålar sådan kärlek till varandra att man blir alldeles varm i hjärtat.
O tänk... Dom är mina.

Ville bara berätta att jag är världens lyckligaste mamma och farmor ?

Av carita berg - 18 oktober 2017 18:30

....är över och det blev ett lugnt firande med katterna. Jobbat natten innan så det blev bara mys med god mat o film.
Kollade in lite dataprogram på att öva upp min fingerfärdighet på tangenterna. Jisses, önskar jag hade sonens talang för detta.
Läst lite forum angående utbildningen jag så gärna vill komma in på.
Verkar vara massor av nya saker att lära sej.
Tänk vad underbart och få lära sej något. Att få utvecklas som människa och verkligen få tänka till igen. Det har jag saknat.
Hoppas verkligen jag kommer in nu bara hahaha.
Imorgon kommer farmors gryn o förgyller tiden lite. Så länge sen hon sov över så ska bli så roligt o få rå om henne lite innan hon ska till sin pappa. Hon är så framåt o klok.
Ändras för varje gång man träffas.
Underbara tös.

Hoppas alla mår lika bra som jag.
Puss o kram

Av carita berg - 12 oktober 2017 07:51

Är nu gjorda på jobbet för denna gången.
Och precis som vanligt när jag går av är jag pigg som en mört.

Har starka funderingar på att stanna uppe, men vet med mej själv att jag blir helt utslagen i eftermiddag. Får väl försöka ta ett par timmar i sängen iallafall.

Ny väntar 3 lediga nätter och jag funderar på vad jag ska fördriva tiden med.
Vädret ska ju inte bli nån höjdare men jag får väl iallafall ta mina promenader som jag oftast inte orkar när jag jobbat.
Motion behövs!

Var på möte i måndes med en studievägledare och har efter några dagars funderingar bestämt mej för att börja läsa.
Om jag nu får jobba lite extra så skulle de kunna gå. Ekonomin är ju sådär när man pluggar...

I eftermiddag skickas ansökan in o jag hoppas.. Håll tummarna för mej.

Ha en härlig regnig höstdag alla.

Kram

Av carita berg - 7 oktober 2017 17:53

..en ledig kväll efter 3 nätter på jpbb.

Regnet vräker ner, ljusen är tända. Kaffe i koppen.
Rederiet körs för fullt på datorn. O senare blir det film om jag hittar någon som är bra.

Katterna ligger tätt intill o avger sin värme mot en frusen matte.
Igår fick jag träffa min älskade son o barnbarn em snabbis. Värmer så gott i mammahjärtat när jag ser på dom två.
Det bästa jag har ???

Nu ska det hoppas popcorn och fortsätta njutas av en lugn skön kväll.

Av carita berg - 6 oktober 2017 13:55

...fredag. och jag ska på min tredje natt.
Snart här jag jobbat i 2 veckor och det fungerar bra. Lite ont men de känns faktiskt som det är på rätt väg.
Tar ett tag o komma in i det igen så på dagarna går jag i en dimma o vaknar nog inte riktigt till förrän det är dags för jobb.

Idag skiner solen från en klarblå himmel och jag ska få träffa Bella en snabbis.
Inte så ofta man kan träffa henne nu så känns lite saknigt. Men på måndag ska jag få ha henne här hela dagen. Ska bli så mysigt.

Händer inget mer än jobb mat o sömn just nu. Men jag njuter. Så gott att vara tillbaka.

Livet leker!

Av carita berg - 2 oktober 2017 13:06

Idag passar vädret min outfit för dagen.
Regnet öser ner, pyjamasen är på o ska så vara hela dagen . Kaminen värmer o raggisarna är på .

Jag har arbetat min första helg o tröttheten i kroppen känns så skön. Jag har förtjänat att vara trött.. äntligen. Därför ska pyjamasen stanna på idag.
Det ska soffas o mysas med bok, film o katter.

Gått jättebra o jobba o är så skönt att bara igång. Armen känns väl sådär men jag hoppas innerligt att det ger med sej.
Det har varit så roligt att träffa kollegorna. Snacka massa o skratta. Vissa boende har känt igen mej o det är ju så roligt att man inte är glömd.

Hoppas att ni har en lika skön dag som jag.
Puss & kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards