Alla inlägg under december 2017

Av carita berg - 25 december 2017 15:49

.... bara måste sova o sömnen vägrar infinna sej... suck...
Det tar tid att komma in i rutinerna igen efter sjukskrivningen. Efter 2 månaders jobb har jag fortfarande svårt att sova. 2-3 h efter ett pass är alldeles för lite för mej.
Gick ut o på mej i min nya stenhårda soffa istället.. Men det blev inte mycket bättre.

Party ikväll o behöver min skönhetssömn. Men allt jag kan tänka på är det kommande varma badet.
Midsommarväder ute o julmust i kylen.
De rimmar dåligt..
Men nu känns de iallafall som julen är över. Jobbat helgen men fick en dag med alla fina iallafall med god mat o gott sällskap.
Tomte o glada miner.

God fortsättning!

Av carita berg - 19 december 2017 06:30

... nu snön vägen? Idag ville jag ju ha lite julstämning. Idag kommer ju äntligen Bella.
Lussekatterna ska bakas o klapparna ska slås in. Då hade jag velat ha snö..
Men man kan inte få allt.
Att få en dag med mitt barnbarn slår allt o vi ska ha de så mysigt.

Dagarna går utan att så mycket egentligen händer. Mest arbetet, mat o sömn.
Fast inatt har det inte blivit så mycket av det sistnämnda. Vaknat ofta o legat o snurrat mest. Borde varit helt slut då det inte blev mkt sömn igår.
Jag får ta igen de ikväll.

I helgen är det jobb som gäller. Förutom på lördag. Då får vi hoppas att tomten kommer. Ska bli mysigt o gott o träffas.

God jul på er alla.

Av carita berg - 8 december 2017 20:02

...för jobb med endast 3, 5 h sömn. Hoppas de gamle är riktigt busiga inatt så ögonlocken inte faller ihop. Nädå de ska nog gå bra. Bara man kommer dit så går det som på en räls.

Vilat lite i min soffa ikväll. Den är ju inte alls lika djup o mjuk som den förra. Fick ta bort dynan vid gumpen så slapp knäna hänga utanför. Hahahah nåja jag vänjer mej nog.

Mina glasögon kom oxå igår så nu slipper jag o gå på jobb o se lite extra bakom ut men ögonen på sniskan.

Imorgon hoppas jag på soffmys med kisarna. Det är efterlängtat

Ha en härlig fredag med mycket mys.

Av carita berg - 7 december 2017 13:33

...Imorgon kommer äntligen min efterlängtade lilla soffa. Kunde inte bli bättre. Ledig helg o är så trött på att tillbringa all ledig tid i sängen.
Nu kan jag äntligen njuta av tända ljus o brasa uppkrupen i soffan igen.
Som tur är kommer det alltid hjälpsamma exet o hjälper mej... ett sånt borde alla ha!!

Så nu är det bara glasögonen som fattas. Men sån tur kan inte ens jag ha ..
Nej jag får allt se lite sne o konstig ut ett tag till..

Ha en fin helg i ruskvädret allihop.

Puss o kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards