Alla inlägg under mars 2018

Av carita berg - 31 mars 2018 16:30

... vet jag varken ut eller in.

Pappa har varit här o satt upp sänggaveln som Tobias gjort.

Köket är snart färdigmålat.

Maten på gång. Men måste få målat klart innan jag äter.
Det blir tacos. Tobias och Bellas favorit.

Ingela har varit här på kaffe o nu så gick Harriet hem.

Kan inte bestämma mej för om jag ska försöka vara social ikväll eller bara sitta här.

Tårarna har varit många under dagen. Så jag vet inte hur kvällen blivit om jag träffat någon.. Antagligen värre.

Nej det får bli soffan o film.

Ha en trevlig kväll alla.

Av carita berg - 30 mars 2018 17:15

...är här. Den känns precis som vilken helg som helst.
Skillnaden är att i år fyllde jag bara 1 påskägg istället för 2.

Dagarna springer iväg.
Jag försöker vara aktiv och göra saker hela tiden. Svårt att sitta still.
Sen deckar jag oxå vid 8 på kvällen.

Idag hat sovrummet blivit ommålat.
Blev riktigt bra tycker jag.
Nu är det bara Tobias hemsnickrade gavel som ska på plats.
Känns skönt att ha lite efter honom i alla rum.

Nästa projekt blir stora rummet. Men det får bli i nästa vecka. I helgen blir det vila o långa promenader. Känns som om våren är här.

Det närmar sej för min solsemester med stora steg. Det ska bli så skönt o komma från allt. Försöka ladda batterierna så jag är pigg när jag ska börja jobba.

5 skolor är sökta nu och även csn.
Har 2 tester i april som ska avverkas och det blir säkert det på dom andra utbildningarna med.

Jag vill så gärna komma vidare i mitt liv.
Och nu är första stegen tagna.

Jag har hunnit med att gå på healing och varit och spått mej.
Och på tisdag är det dags för seans.
Spännande o se om jag kan få kontakt med Tobias igen.

Nu är middagen klar.
Sen ska det bara slappas .

Glad påsk på er som firar det.
Kram

Av carita berg - 21 mars 2018 23:51

... Jag har mist min son...
Varför skäms jag när jag gråter...
Varför skäms jag när jag skrattar??
När Jag äter, dricker eller mår ok??

Jag mår sämre o sämre.. .. varför??
Jag vet ju att du aldrig kommer tillbaka..
Jag vet ju att du har gjort ditt i detta liv.
Jag vet.

Jag vet... det du inte ville att jag skulle veta..
Jag vet för att du sa åt mej i en dröm.
Titta... lyssna... vet...

Jag vet.. Men jag gråter ända.. nu.. alltid..

Av carita berg - 18 mars 2018 09:13

.... av tårarna idag
Jag drömde om dej.
Drömde att du vaknade igen.
Polisen som hittade dej hade tagit fel.. du levde igen dagen efter olyckan.
Jag blev så glad. Men mitt i all glädje skämdes jag så för att alla dina kläder var skänkta till de hemlösa.
Jag fick bråttom ut o handla nya till dej.

Har ju tänkt att de ska skänkas just till de hemlösa. Tror att du hade tyckt det var en bra idé samtidigt känns det så fel

I drömmen var du så levande iallafall i mina tankar för jag fick inte se dej.
Men precis när jag vaknade var det så verkligt.
Glädjetårarna av att du fanns blandades fort med tårarna av smärta när jag insåg att det bara var en dröm..

Ny dag och jag längtar redan tills jag kan få gå o lägga mej o sova igen.

Vet inte varför bilden på Tobias finns på varenda inlägg. Så ni inte tycker det är tjatigt.
Vet inte hur den hamnar där gång på gång.

Av carita berg - 17 mars 2018 13:34

.... Mamma här i några timmar.
Vi har röjt i varenda skåp. Skurat o kastat mycket.
Det är dags att förnya lite. Känns bra för mej att ha lite o göra.
Man tänker mindre då. O sen är det ju ett plus att det blir rent o snyggt.

Var hos dr igår och han tyckte att jag skulle bli hemma från jobbet några veckor.
Känns skönt o slippa gå dit.
Jobbigt att hålla fasaden uppe inför de gamla. Att le och vara trevlig, spela sitt spel.

Nä dr så att var hemma.
Gör nåt du tycker är roligt.
Umgås med vänner och barnbarn.

Så nu blir det lite renovering här hemma.
Ut med gammalt och in med nytt.
Lite färger o lite annat uppiggande
Sen hoppas jag kunna orka tillbaka till jobbet o alla fina kollegor som jag saknar.

Var rädda om er. Kram

Av carita berg - 15 mars 2018 07:38

... att jag skulle kunna sova länge idag.
Helt slutkörd efter att ha tömt sonens lägenhet igår. Både fysiskt och psykiskt.

Trodde att det skulle kännas hemskt att göra det. Men det gick bättre än jag trodde.
Med mamma, pappa o exet som hjälp så gick det undan.

Tårarna kom först på kvällen när jag skulle sova.
Ibland när jag inte gråter så skäms jag.
Har jag sörjt färdigt?
Känns som jag är en stålkvinna. Kall som frosten.

Men naturligtvis är det inte så.
Jag har väl bara lättare att kontrollera mej.
Jag vet ju att jag måste vara stark o få allt gjort.
Sen kan jag sörja fullt ut igen.
Men ibland känns det som att jag inte har tid.
Det har varit så mycket med allt hela tiden.
Tankar, bouppteckning, post, samtal, begravning, blommor o fler samtal.

Ha en fin dag o glöm inte kramas o säga något fint till varandra. Vi vet aldrig bör det är slut.

Av carita berg - 5 mars 2018 09:46

.. till solen o värmen.
Jag hoppas att resan kommer att få mej lite ljusare i sinnet.
Att solen kanske kan bleka bort mina tankar lite.
Jag tror inte det går 1 vaken minut som jag inte tänker och ältar om samma sak.
Jag vill tänka på annat.. Men de går inte.
Jag gråter mer o mer. Känner mer o mer.
Lider mer o mer.
Jag fryser hela tiden.

Jag förstår att detta får och ska ta tid.
Men hade önskat mindre smärta i hjärtat.
Jag gråter ibland så jag inte kan få luft. Kan inte andas.
Ångest kallas det visst.

Ska vara hemma från jobbet denna vecka.
Det får kosta vad det vill.
Jag orkar inte än.

Ta hand om er.

Av carita berg - 3 mars 2018 15:27

.... varit på änglaseans. Jag var nervös så jag hade ont i magen och mådde illa.

Alla fick inte kontakt med sina skyddsänglar. Det fick jag.

Hon som höll i det såg en trädgård. Att färgen grönt är väldigt viktig för mej.
Samt att jag jobbade med människor och tyckte om att vara deras hjälpmedel.

Hon såg även att jag var intresserad av meditation och yoga.
Och detta är faktiskt något jag tänkt på och googlat mycket om den sista tiden

Så jag får väl inse att det finns skyddsänglar.
Däremot trodde jag att det alltid varit någon i ens liv. Hoppades såklart på Tobias.
Men så är det inte tydligen.
Min skyddsängel är även androgyn, en som har både kvinnliga och manliga drag.

Allt som allt hade jag 5 skyddsänglar.
Spännande.
Nu ska jag försöka mej på en meditation.

Ha en fin dag.

Ovido - Quiz & Flashcards