Alla inlägg den 20 oktober 2018

Av carita berg - 20 oktober 2018 11:54

... att bara njuta o va på.
En tenta kvar... på måndag. I kommunikativ svenska. Sen är det jobbigaste över för denna terminen. Tiden har gått så fort.
Om 1 vecka dags för 4 veckor på akuten. Det ska bli så spännande.

Igår firade 15 st från klassen lite med god mat o dryck o många Goa skratt, vi var på Glorias såklart. Det blev en tidig kväll med sällskap av Outlanders på datorn.

Snart kommer mamma på lite kaffe.
Brödet står på jäsning. Hyllan som skulle ha spikats upp för evigheter sen är äntligen uppe. Middagen förberedd, potatismos äntligen. Ligger nu i soffan med ALLA ljus tända. Ja just de. Ljusslinga är uppsatt på balkongen oxå . Blir en mysig kväll med lite gott i en skål istället för i glaset.
Man måste ju inta någon sorts kalorier när det är lördag.

Har precis sett dödsannonsen på mitt ex sen många år tillbaka.. känns i hjärtat att han inte längre finns allrahelst lider jag med hans familj.
Även en på mitt arbete dog i veckan som gick.. så mycket död och tragik i mitt liv denna veckan. Så alla tankar o minnen kom så nära.

Hoppas ni får en lika lugn o fin helg som jag ska ha o tack för att ni finns.

En del av mina fina klasskamrater

Ovido - Quiz & Flashcards