Alla inlägg under augusti 2017

Av carita berg - 20 augusti 2017 13:57

...blir de en lång kväll tror jag. Om några timmar ska jag åka o hämta en liten sötnos till oss. Håll tummar att hon är pigg o frisk

Av carita berg - 17 augusti 2017 15:56

...mest att jag klagar o gnäller på min blogg. Så det blir ett litet uppehåll tills allt vänder .

Av carita berg - 13 augusti 2017 10:32

Blev ju inte riktigt som planerat.
Var ju Harrys jag tänkte gå till igår.
Mycket folk, sommarkväll och livemusik på uteserveringen.

Meeen det satte en grillkväll med 2 kollegor stopp för.
För efter en vinkväll i fredags med efterföljande efterfest så var jag inte så sugen på det.
Nää 2 dagar i rad är jag alldeles för gammal för. Det blev den trogna soffan med pizza o film.

Imorgon är det dags för behandling igen. Och läkarbesök i veckan. Börjar bli tröttsamt. Men de finns alltid nån som har de värre så bara o bita ihop o hoppas.

Av carita berg - 10 augusti 2017 09:47

...idag. Men idag gör det inte så mycket för min egen lilla solstråle kommer snart o stannar tills imorgon.
Ska bli så mysigt o ha henne hör lite. Det är 4 veckor sen sist så...

Behöver något som kan pigga upp tillvaron lite. Har nästintill gett upp hoppet om att få komma tillbaka till jobb igen...
Armen känns inte ett dugg bättre, snarare värre...
Satte mej igår o kollade platsbanken bara för att se vad jag eventuellt har att vänta mej. Där var absolut ingenting som inte kräver antingen utbildning eller flera års erfarenhet. Känns skit allt!

Försäkringskassan ringer väl snart oxå eftersom man efter 6 månader gör en koll om jag inte kan omplaceras sen är det uppsägning som gäller.
Vågar inte tro på en operation eftersom det endast är 50 % att det bli bra.
Gode du där uppe.. Om du finns... gör mej bra!

Av carita berg - 7 augusti 2017 17:05

... faktiskt säga att jag var något tveksam över mitt köp av våtservettten man blir brun av. Men jisses det funkade ju! Det är säkert lite ojämt lite här o var. Men "som tur är" ser man ju lite dåligt.

Brännan man fått efter 2 resor är ju sedan länge borta i ansiktet i detta väder. O nu känns de ju knappt lönt att åka till havet mer. Så detta var kanon!
Hoppas solen tar igenom oxå för då e ju detta bättre o billigare än att pressa sej i solarium innan nästa ev resa.

Idag har jag som vanligt läst, kollat film o bara varit. Läser att många är tillbaka till sina jobb o det får mej lite deppig. Man blir ju inte precis glad av o bara va alltid.

Slog upp ett glas vin när jag kockade o musik på högsta.... Men hur kul va de egentligen?! Hahaha näää vinet i vasken o ut på ballen med boken igen.
Sofie Sahrenstam.. jisses som jag sträckläser hennes böcker.
Har ni inte läst henne innan.... GÖR DE!

Ha de så bra. Puss o kram

Av carita berg - 6 augusti 2017 10:25

vilket höstväder..
Ligger i soffan med dubbla filtar o kaminen på för fullt o fryser ändå.
Varvat bok, film o serie hela helgen o haft en tråkig men välbehövligt lugn helg.

Många har varit i Danmark både fredag o lördag. Vissa har bara varit på Bishop...men jag har blivit här hemma. Mycket pga av väder men mest pga ekonomi.

Jisses vad fattig man blir av att vara sjuk. Man måste egentligen vara rik för att ha råd att vara sjuk.. Sjukt! Hahaha

Nåja inatt drömde jag iallafall att jag var på Cypern. Så varmt o gott det var.. osså vaknar man till detta gråväder.

Får väl se om jag hittar lite ork att bege mej ut i svampskogen idag iallafall.

Av carita berg - 3 augusti 2017 13:59

En riktigt blöt runda i skogen idag. Fick med mej en halv korg med gott o blandat.
Kantareller, svart trumpet, trattkantareller och lite soppar.
Detta ska alldeles snart avnjutas i crepes och en god sallad.

Vill tacka alla som hållt tummarna idag inför min behandling.
Visst tusan gjorde det ont, det strålade elektricitet ner i ärrvävnaden och den skulle typ slås sönder. 2-3 gånger ska det bli i sen, om det biter på mej, ska det bli bättre.

Verkar dock inte som det blir arbete i augusti heller då behandlingarna görs varannan vecka och armen efter det ska tränas upp. Måtte det bli bra sen bara.

Av carita berg - 2 augusti 2017 11:05

...är nu över. Tillbringade en kanonkväll i Mammarp igår där det bjöds på god mat o dryck. Många skratt o musik o dans.

Pigg som tusan idag, känner att tröttheten kommer väl lagom till i eftermiddag. Är solen framme då så blir det slappe på ballen o försöka få lite färg på kinderna .

Lite nervös för morgondagens behandling av armen är jag. Har hört att det ska vara ganska smärtsamt. Men det kan de vara värt bara jag blir bra någon gång.
Inne på femte månaden av min sjukskrivning och jag är så trött på att gå hör hemma.

Ha en fin dag allihop!

Ovido - Quiz & Flashcards